Przykładowy program ponygames z okazji Dnia Dziecka - Próba Caprillego 2015

Szukaj
Przejdź do treści

Menu główne:

Przykładowy program ponygames z okazji Dnia Dziecka

Oto przykładowy program Pony games z okazji Dnia Dziecka.
Są tu trzy stopnie trudności:
1.
Dla dziecka na kucu prowadzonego przez rodzica całą trasę stępem lub kłusem.
2. Dla dziecka jeżdżącego samodzielnie. Rodzic pokonuje alternatywną trasę z dzieckiem równolegle.
3. Dla dziecka dobrze jeżdżącego z umiejętnością oddania pojedynczego skoku przez małą przeszkodę.

Objaśnienia:
W tych programach szumne nazwy stacjonata i okser oznaczają drągi leżące na ziemi.
Żeby przejechać pod linką, należy położyć się na szyi konia. Linka jest zawieszona z jednej strony na ciężkim stojaku, a z drugiej bardzo lekko przymocowana lub wręcz przyklejona tylko, tak by w razie potrącenia przez dziecko odpięła się, nie robiąc dziecku krzywdy. Podczas gdy dziecko przejeżdża pod linką zawieszoną wysoko, rodzic przechodzi pod linką zawieszoną nisko.
W tym programie "celem" jest kwadrat ułożony z drągów na ziemi.
Na "rozdrożu" należy wybrać drogę prawą lub lewą (powinno być zroboine tak, by dziecko nie mogło pojechać na wprost) - jedna droga prowadzi do marchewek, druga do jabłek.
Na zakończenie dziecko zsiada, sięga po jabłko lub marchewkę czekającą w wiaderku i daje kucykowi na podziękowanie.

Zaletą tej konkretnej propozycji jest to, że po usunięciu z parkuru kilku elementów i pozostawieniu przeszkód 4, 5, 7, 8, 9 i 10 można kładąc tylko drągi ustawić prosty parkur dla dzieci skaczących z dwoma liniami wzdłuż ścian i dwoma przeszkodami na przekątnych.


 
Copyright EwaHadała-Mikołajczuk 2015. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego